Thursday, July 23, 2009

malam ini...

terasa kelayuan pd mata..
kelopak mata makin berat utk memandang...
terasa pedih bak ade bebanan..
tp sayangnye x dpt utk menutupnya

dlm kesepian malam ni...
tbe2 rase berat utk melangkah ke mana2...
tp bgitu rajinnye jari jemari utk mcoretkan sesuatu di dalam ruang idup di cni...
angin yg btiup terasa bgitu dingin...
m'igtkan ssuatu n aku x tau ape yg perlu aku pikirkan
ape yg ade dlm kehidupan aku yg skunk...

apabila aku diberitahu, aku seumpama idup dlm dunia maya
idup dgn blog2, ruangan internet, n angan2 serta bayangan sndiri
tp pnah x aku tahu ape sebenarnya yg diri aku nak
apa sbenarnya yg diri aku perlukan..ape yg aku cari selama ini...
nape perangai ku semakin mjadi2 tnpa dpt dikawal...
makin sombong...makin mmencil...makin tggi kehidupanku dlm dunia sndiri..
nape x bpijak di bumi yg nyata???

stiap saban hari, aku menelaah sume ini...
tsenyum, tgelak n seolah2 bgurau dgn diri sndiri
kdang2 bkata2 pd diri sndiri...menangis...dan mplihatkan mcm2 memek muka
aku x sedar kcuali ade ssorg yg sibuk mmerhatikan aku...
simpati?? x juga... ramai yg kate pelik...
nape aku x rase pelik..cume aku risau diri aku...
siapa yg dpt ubah sume ini lg.....
hanya menanti jawapan...............nnti..........

1 comment:

azuan said...

abg tau ape yg ma rs n ape yg ma pikir..senyuman, gelak tawa n what u r doing..semuanya pura2..semuanya sekadar lakonan..dr riak wajah n kelakuan..abg dpt baca..siti roszatulakmar..WAKE UP!!..